Aanmoedigingsprijs 2014

Voor de Aanmoedigingsprijs 2014 werden vijf kandidaturen ingediend:

BIRDS: een jonge postrockband die is samengesteld uit gitarist en zanger Pieter-Jan COOLS, bassist Jona BONNEURE, drummer Maxim COSYN en gitarist Lucas DENUWELAERE. De groep won in de paasvakantie 2014 "Comma Rocks" en in juli 2014 "Burgrock". Birds was in 2014 tevens laureaat van de "Best of Bruges"-awards.

Marieke DERMUL: studeerde in 2014 af aan de Theaterscholl in Amsterdam en was ondermeer sinds 2006 tot 2009 danseres en zangeres bij het productiehuis Fabuleus en toerde sindsdien met verschillende productie rond in België en Nederland.

KOTÉKOER: Brugse musicalvereniging die in 2011 de productie "Peter Pan" realiseerde, in 2012 "Seussical", in 2013 "Little Shop op Horrors" en in 2014 het sprookje "Beauty and The Beast".

Pieter-Jan VERHOYEN: pianist die na het behalen met grootste onderscheiding van zijn einddiploma pian (99%) en kamermuziek (91%) verschillende masterclass met Js van Immerseel volgde en richtte in 2009 het kamermuziekensemble "Trio Telepatico" op waarmee verschillende muziekwedstrijden succesvol werd afgerond.

De keuze voor de Aanmoedigingsprijs 2014 ging uiteindelijk tussen Mieke Dermul en Pieter-Jan Verhoyen. Finaal werd de prijs toegekend aan P-J. Verhoyen.