Prijs van de SCR

Editie 2013

In tegenstelling tot de editie 2012, waarin de Prijs werd toegekend aan een verdienstelijke Bruggeling, wordt tijdens de Algemene Vergadering van 31 maart 2014 de Prijs van de SCR toegekend aan een Brugse culturele vereniging die zich gedurende de voorbije jaren verdienstelijk heeft gemaakt op sociaal-cultureel vlak of die in de loop van het voorbije jaar 2012 een uitzonderlijke prestatie heeft afgeleverd.  Hiervoor werden de volgende kandidaturen ingediend:

KANDIDAAT                                Toelichting

DAVIDSFONDS ST-PIETERS: 150 leden tellende sociaal-culturele vereniging die vijftig jaar geleden als afdeling van Davidsfonds vzw werd opgericht in de wijk Sint-Pieters-op-den-Dijk.

ENTER: in oktober 2011 opgerichte jeugdafdeling binnen de toneelkring Kunst Adelt Steenbrugge met werking voor jongeren tussen 12 en 18 jaar.

EYE SPY vzw: Organisator sinds 1996 van concerten in de hardere genres als metal/hardcore/punkrock. Eye Spy beheert al 10 jaar een eigen platenlabel.

Kon. KAMER van RETORIKA: In 1956 opgerichte culturele vereniging met het “Brugs Mannenkoor”, de “Damesgezellen”, “Kunst-Act” met kunstkant en toneelvereniging “Verblijdt in den tijdt” als afdelingen.

KOTÉKOER: In 2009 opgerichte musicalvereniging die jongeren een musicalopleiding aanbiedt, alsook de kans tot optreden.

Organisatie COMMEERE COMMEDY CUP: Organisator van de sinds 2007 ingerichte jaarlijkse talentenjacht.

PIEKenWULF HUMOR vzw: Vereniging die zowel opkomend lokaal talent als gevestigde waarden de mogelijkheid biedt tot optredens in de sector humor.

Kon. SPEELSCHAAR SFX vzw: 60 jaar “oude” harmonie die vanuit het St-Franciscus-Xaveriusinstituut jongeren de mogelijkheid biedt zich muzikaal te engageren.

vzw RAZOOR REEL: Organisator van culturele evenementen zoals “Razor Reel Fantastic Film Festival” en de “Dag van de Jonge Filmmaker”.

Na een eerste geheime stembeurt scheidden zich vier kandidaten af: de Kon. Speelschaar SFX, de Kon. Kamer van Retorika H. Michiel, Davidsfonds afdeling St-Pieters en de musicalvereniging Kotékoer. De winnaar van de Prijs SCR 2013 wordt bekend gemaakt tijdens de Algemene Vergadering van 31 maart.